Sunday, May 1, 2011

Nasi Arab oh Nasi Arab part #1

Pada suatu hari Sabtu...Tengah asyik melayani FB, tiba-tiba isteri bertanya...

Abang, nak masak menu apa hari ni...? lantas jawab aku...entahlah...Yang...apa2 aje lah....

Sambil itu...aku pergi ke Google seach dan type sesuatu..." Best Menu 4 today"...

Wow...banyak ni yang perlu di pilih...

So aku bertanya semula kepada isteri tersayang..

Yang...nak masak malay food ke...western food...?

Jawab wife aku...ala..ala arab boleh....

So lagi sekali aku taip.. Nasi Arab...untuk memudahkan pencarian...apa orang kata Straight to the Point...

Wow...banyaknya.... "About 3,720,000 results (0.06 seconds) ", aku scroll down untuk pilih item mana yang sesuai. Terpandang satu web dan lantas click ....(http://www.myresipi.com/top/detail/6240)

Yang..ini menunya...mak ai...susah juga nak masak nasi arab ni....

Jadi macam mana bang...tanya isteri aku.

Abang rasa kalau nak masak mahu ambik masa satu hari...apa kata kita pi cari kat bandar Kuatan aje lah...

Lagi sekal lagii, aku refer Pak Cik Goooooogle di mana restoran nasi arab di Kuantan....(About 383,000 results (0.27 seconds)

Wow...banyak juga search results ni...apa lagi aku just click satu dan periksa di mana lokasinya....tengok gambarnya macam sedap dan menyelerakan...

Jom...bersiap....kita pergi makan nasi arab di Kuantan hari ni...horeee..teriak anak aku.

Moral of the story : Nowdays even to eat...sometimes need to check at internet...just imagine, world without internet...for one day..

No comments: